Friday, June 14, 2013

Summer Knits

images via fashionscansremastered.net

here's some sommer for you! lately the sun plays hide and seek with us, which makes it quite hard to pick the right outfit in the morning. it's either to warm or to cold, which can get quite annoying after some time. 
so the perfect choise is a summer knit. yes, you heared right, knit. i'm not talking about that heavy woolen knits we love to wear during winter. summer knits are made of cotton or other light materials which keep you warm when you need it, but won't make you sweat and let your skin breathe when the sun comes out. you can wear it casual with jeans, shorts or over a light summer dress. and if you totally fall for this trend, yes, you can even wear it at the beach over your bikini. 
this trend looks very grown up to me, i bought a summer knit some days ago and first saw my mother in that mirror, but then i realised it was me. i decided that i'm old enough now to go for a more mature look, and no, that doesn't mean you have to look like a fulltime mum and housewife. this trend is sexy and easy going, just what i want this summer.
can i get an amen from all that sexy and stylish mummies out there?!

this editorial was in vogue espana june 2013, photographed by miguel reveriego. model is the amazing marique schimmel.




hier hab ich ein wenig sommer für euch! in der letzten zeit spielt die sonne ja verstecken mit uns, was die richtige kleiderwahl am morgen schon recht schwierig macht. es ist entweder zu warm oder zu kalt, was nach einiger zeit schon sehr an den nerven zerren kann.
die perfekte wahl ist deshalb sommerstrick. ja, ihr habt richtig gehört, strick. ich spreche hier nicht von schwerem, wollenem strick den wir so gern im winter tragen. sommerstrick wird aus baumwolle und anderen leichten materialien gefertigt, die euch warm halten wenn ihr es braucht, euch aber nicht ins schwitzen bringen und eure haut atmen lassen wenn die sonne sich zeigt. ihr könnt es ganz lässig angehen mit jeans oder shorts, oder sogar ein sommerkleid drunter ziehen. und wenn ihr diesem trend total verfallen sollten, dann ja, könnt ihr ihn auch am strand über euren bikini ziehen.
dieser trend ist sehr erwachsen in meinen augen, und als ich mir vor ein paar tagen einen sommerstrick pullover gekauft habe, sah ich als erstes meine mutter im spiegel da vor mir, bevor ich reallisierte dass ich das war. ich entschied dass ich alt genug bin für einen reiferen stil, und nein, das bedeutet nicht das man wie eine vollzeit mama oder hausfrau aussehen muss. dieser trend ist sexy und entspannt, genau was ich will diesen sommer.
bekomm ich ein amen von den ganzen sexy und stylischen mamas da draussen?!

dieses editorial war in der vogue espana juni 2013, fotografiert von miguel reveriego. model ist die bezaubernde marique schimmel.



No comments:

Post a Comment

thank you for taking the time to comment! i do appreciate and read all of them!
xoxo